Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Nieuws
-
Vinden en binden donateurs grootste knelpunt voor goede doelen
Het vinden en binden van donateurs wordt steeds belangrijker, maar ook steeds moeilijker. Het oude geven in de vorm van een vast bedrag per maand raakt meer en meer uit de mode en de nieuwe generatie donateurs wil meer beleving, betrokkenheid en inspiratie ervaren bij het goede doel dat zij steunt. De huidige marketingaanpak van veel charitatieve instellingen lijkt hier onvoldoende op aan te sluiten, wat vraagt om een andere benadering.
-
Daarom 'moet' je naar het AFP-congres in Boston
PSI Vransen organiseert samen met het Vakblad Fondsenwerving een kennisreis naar het AFP-Congres in Boston. Jeroen Kimmel & Jaap Zeekant leggen uit dat het een kans is om veel te leren.
-
Musea steeds minder afhankelijk van subsidies
De afgelopen jaren wisten Nederlandse musea een steeds groter deel van hun inkomsten zelf te genereren. Belangrijkste, en groeiende inkomstenbron is het entreekaartje. In 2014 nam het aantal bezoekers toe met 2,7 miljoen. Musea ontvingen in de periode 2011 t/m 2014 steeds minder subsidie. Het blijkt uit de publicatie Museumcijfers 2014, die in december 2015 verscheen. Traditionele fondsenwervende activiteiten van de musea spelen maar een kleine rol bij de groei.
-
Mobillion gaat verder onder de naam Kentaa
Na 16 jaar heeft het Arnhemse bedrijf Mobillion afscheid genomen van zijn naam. Mobillion heet vanaf nu Kentaa.
-
Gratis webinars voor fondsenwervers
Baukje Stam en Reinier Spruit lanceren in samenwerking met ifunds een gratis toegankelijk webinar programma voor fondsenwervers: www.fondsenwervingwebinars.nl
-
Nh1816 viert 200-jarig bestaan en doneert 1 miljoen aan goede doelen
Nh1816 Verzekeringen gaat haar 200-jarig jubileum vieren door in totaal 1 miljoen euro te doneren aan verschillende goede doelen. Zowel verzekerden, medewerkers als intermediairs mogen goede doelen aandragen waaraan de Stichting Goede Doelen Nh1816 zal schenken.
-
Joamy Tounkara - van Maanen nieuwe hoofd Marketing en Communicatie Free a Girl
SInds maandag 4 januari is Joamy Tounkara – van Maanen het nieuwe Hoofd Marketing en Communicatie van Free a Girl.
-
Ambika Lucassen (War Child) won reis naar het AFP-congres
Dit jaar maakten de deelnemers van de Vakdag Fondsenwerving kans op een prachtige prijs: een geheel verzorgde reis naar het grote fondsenwervingscongres van de AFP(link is external), van 20 tot 22 maart 2016 in Boston.
-
Windesheim Open Avond Fundraising Grantmaking & Sponsoring
Al vier jaar organiseert hogeschool Windesheim te Zwolle met veel succes het cursusprogramma Fundraising Grantmaking & Sponsoring (FG&S). Op woensdag 13 januari a.s. wordt voor belangstellenden voor de vijfde jaargang van het cursusaanbod op hbo-niveau een Open Avond georganiseerd. Ook zal die avond aan cursisten, die het afgelopen jaar met succes hebben deelgenomen aan de cursussen, de behaalde certificaten FG&S worden uitgereikt.
-
Reclamecode Fieldmarketing een feit
De sector komt met duidelijke regels voor werving op straat en aan de deur. De Reclamecode Fieldmarketing is met ingang van 1 januari 2016 opgenomen in de Nederlandse Reclame Code.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 168
- 169
- 170
- ...
- 241
- Volgende pagina