Op 8 december 2015 organiseert AFAS Software de AFAS MVO Challenge, waarin acht goede doelen de strijd met elkaar aangaan.
De softwareleverancier ontvangt jaarlijks veel aanvragen van goede doelen die niet direct aansluiten bij het sponsorbeleid van het bedrijf. Jammer, vindt ook AFAS, aangezien veel van de aanvragen afkomstig zijn van unieke, mooie en resultaatgerichte goede doelen. Daarom krijgt een achttal doelen alsnog de kans zichzelf te presenteren aan een jury om aanspraak te maken op sponsorbudget.
Genomineerd
Genomineerd zijn dit jaar: Let me know!, Stichting Favela Street, Mercy Ships Holland, Stichting Gezinshuis.com, Inspire2liveMusic, Dierenbescherming, Stichting Sprank en Stichting BedtimeStories.
Bas van der Veldt, CEO van AFAS: “Wij vinden het belangrijk om iets terug te doen voor en bij te dragen aan de maatschappij. Helaas past niet elk goed doel of project binnen onze gebruikelijke sponsorkaders. Toch doet dit niet af aan de mooie ambities van een groot aantal van deze sympathieke doelen, die we graag ondersteunen en waar we toch budget voor willen vrijmaken. Op basis van een aantal voorwaarden kiezen we goede doelen uit, die we graag de kans bieden om ons in een x-factor-achtige setting te overtuigen hen alsnog te sponsoren.”
Pitch
De doelen worden begeleid bij het maken van een pitch, om op 8 december in het AFAS Da Vinci theater daadwerkelijk de jury te overtuigen om aansprak te maken op het sponsorbudget.
Vorig jaar werd de Bart de Graaff Foundation uitgeroepen als winnaar die daarmee daarmee €30.000 in de wacht sleepte.