Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Innovatie
-
Tom van Eijk over fondsenwerving: ‘Zorg bij aanvragen dat je alle hokjes afvinkt’
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal: met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, hun visie op de sector en de passie voor het vak. Deze keer: Tom van Eijk, oprichter van de welzijnsorganisatie Stichting JOW – die jongeren en senioren aan elkaar koppelt – en eigenaar van gastlesconcept Technics4U en leesplatform Mooky. Met deze organisaties werft hij fondsen met als einddoel het blikveld van kinderen en jongeren te vergroten.
-
Een nieuwe koers voor GivingTuesday Nederland
De GivingTuesday-beweging bood maatschappelijke organisaties de afgelopen vijf jaar de kans om zoveel mogelijk mensen bij hun missie te betrekken. Nieuwe kartrekker Anne Theelen besloot te kijken hoe de beweging de komende jaren tot meerwaarde kan zijn en hoe GivingTuesday maatschappelijke organisaties op zo een goed mogelijke manier kan ondersteunen.
-
Fondsenwerven: over onderzoek en innovatie
Een tijdje geleden vroeg de VPRO mij als adviseur een donatiebeleid te ontwerpen. We formuleerden enkele vragen waar we antwoord op wilden krijgen voor we een definitieve strategie kozen. Bijvoorbeeld: willen leden naast hun lidmaatschap wel donaties geven? Waaraan zouden mensen donaties willen geven? En waren niet-leden bereid donaties te geven?
-
Column 25 jaar Vf: Blauwtje lopen
‘Alleen maar fondsenwerving!’
Erg subtiel was ik niet toen Jaap Zeekant mij vroeg wat ik van zijn blad vond. ‘Het heet natuurlijk wel Vakblad fondsenwerving,’ zei hij met die grote grijns en kleine pretoogjes. ‘Maar laat maar zien hoe jij het zou doen.’
-
Innovatie
Alert zijn en inspelen op ontwikkelingen en trends is een steeds groter onderdeel van het vak van fondsenwerving.
-
Column 25 jaar Vf: Relatiegericht fondsenwerven
Het was mij een genoegen om tien jaar bij te hebben mogen dragen aan het Vakblad fondsenwerving en samen te werken met enthousiaste en ervaren fondsenwervers. En natuurlijk met wijlen Jaap Zeekant.
-
Ont-wikkeling
Fondsenwerving is een dynamisch vak. Niet alleen zijn wij voor succes afhankelijk van een publiek dat de neiging heeft de eisen die het aan ons stelt continu te veranderen, ook verandert het vak zelf door een continue stroom van beperkende regelgeving. Wij zijn ons daarom voortdurend aan het ontwikkelen. Als we verdere beperkingen willen voorkomen, is dat ook hard nodig.
-
Ontwikkelingen
Drie weken geleden viel nummer vijf van Vakblad fondsenwerving op de mat. En nu is alweer het volgende nummer klaar. Het lijkt natuurlijk wat snel maar dat komt door de situatie waar we sinds mei zo plotseling in zijn beland.
-
De Nederlandse Hartstichting collecteert: geen collectant te zien
Eind jaren 80 had ik de leiding van de landelijke huis-aan-huiscollecte van de Nederlandse Harstichting. Het was elk jaar weer een groot feest om met tienduizenden collectanten in één week heel veel geld op te halen voor de bestrijding van hart- en vaatziekten. Er gaat niets boven geven aan de deur, van mens tot mens. De collectanten zijn je ambassadeurs, zeiden we altijd. Want dat is het wezen van de collecte. Maar dit jaar gaat het noodgedwongen anders. Wel nog van mens tot mens, maar niet meer aan de voordeur.
-
Direct mail: maar dan nét een Tikkie innovatiever
Native Content - Nadat hij er eerder dit jaar een presentatie over gaf op de Vakdag fondsenwerving, zochten we Samuel Visser op om dieper op het onderwerp in te gaan: fondsen werven met de Tikkie QR-code.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina