Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Berichten over Onderzoek

  • EFA & Salesforce: ‘Europese non-profits pasten fondsenwerving massaal aan’

    8 januari 2021

    De manier waarop Europese goede doelen aan dienstverlening en fondsenwerving doen is door corona flink veranderd, blijkt uit onderzoek van de European Fundraising Association (EFA) en Salesforce onder 797 vertegenwoordigers van non-profitorganisaties in 26 landen. Non-profits geven aan dat ze hard zijn getroffen door de pandemie, maar velen laten ook weten dat ze innovatie en digitale ontwikkeling hebben omarmd als alternatief.

    Lees meer over "EFA & Salesforce: ‘Europese non-profits pasten fondsenwerving massaal aan’"
  • Wat heeft ‘coronajaar’ 2020 gebracht voor goede doelen op social media?

    22 december 2020

    Aan het einde van het jaar is het altijd interessant om terug te blikken op hoe het dit jaar is gegaan. Het in kaart brengen van de groei van goede doelen op social media is dit jaar misschien wel extra interessant, omdat de rol van het kanaal met het wegvallen van face-to-face werving en evenementen dit jaar in theorie groter was dan eerst. Tegelijkertijd was er misschien minder tijd voor het draaiende houden van een Instagram-, Facebook- of Twitterpagina. Fondsenwerversblog Fundraiser Online maakt de eindstand voor 2020 op.

    Lees meer over "Wat heeft ‘coronajaar’ 2020 gebracht voor goede doelen op social media?"
  • Armoedefonds: ‘Meer Nederlanders hebben financiële zorgen, maar problemen opsporen is lastig’

    11 december 2020

    Uit onderzoek van Stichting Armoedefonds onder 362 lokale hulporganisaties die de armoede in Nederland bestrijden blijkt dat meer mensen financiële zorgen ervaren, maar minder vaak om hulp vragen. Zestien procent van de armoedebestrijders ziet een daling in de vraag naar hulp. Dat komt onder andere door de coronacrisis, die ervoor zorgt dat de signaleringsfunctie bij veel armoedebestrijdingsorganisaties hapert.

    Lees meer over "Armoedefonds: ‘Meer Nederlanders hebben financiële zorgen, maar problemen opsporen is lastig’"
  • Legacy Monitor 2021 krijgt toegankelijkere opzet

    3 december 2020

    De huidige jaren zijn voor nalatenschappeninkomsten en -werving zeer bijzonder en belangrijker dan ooit. De Legacy Monitor van Arjen van Ketel en Legacy Foresight is daarom aangepast met als doel de drempel en prijs voor deelname te verlagen.

    Lees meer over "Legacy Monitor 2021 krijgt toegankelijkere opzet"
  • Legacy Monitor 2020: stabiele groei nalatenschappen, ook in de toekomst

    27 oktober 2020

    Legacy Foresight en Arjen van Ketel hebben vandaag de eerste cijfers van de Legacy Monitor 2020 gepresenteerd. Uit het rapport blijkt dat nalatenschappen nog altijd een stabiele, stevige groei laten zien. Het toekomstbeeld is, ondanks de opkomst van het coronavirus, nog positief in de periode tot 2030.

    Lees meer over "Legacy Monitor 2020: stabiele groei nalatenschappen, ook in de toekomst"
  • Onderzoek CBF en Radboud: 62 procent goede doelen ziet inkomsten dalen

    20 oktober 2020

    Het onderzoek van toezichthouder CBF en de Radboud Universiteit naar de impact van de coronacrisis op Nederlandse goede doelen heeft een vervolg gekregen. De conclusies na zeven maanden werken tijdens een pandemie? Meer dan zestig procent van de goede doelen heeft hun inkomsten substantieel zien dalen, ongeacht de grootte van hun organisatie. In vergelijking met de inkomsten van 2018 verloren de deelnemende goede doelen tot dusver ruim zes procent.

    Lees meer over "Onderzoek CBF en Radboud: 62 procent goede doelen ziet inkomsten dalen"
  • NDP: Door coronacrisis ingezette duikeling donateursvertrouwen zet door

    19 oktober 2020

    In juni was het donateursvertrouwen, zoals gemeten door WWAV, het CBF en onderzoeksbureau Kien, al aan een duikeling begonnen. De daling is de afgelopen drie maanden verder doorgezet: donateurs zijn nog pessimistischer geworden over hun eigen geefgedrag en het Nederlandse geefklimaat. Het donateursvertrouwen is in september bepaald op -20, blijkt uit de resultaten van de enquête onder het Nederlandse Donateurspanel (NDP). Het panel is ook gevraagd naar hun toekomstbeeld voor 2025 en hun vertrouwen in bepaalde maatschappelijke instanties.

    Lees meer over "NDP: Door coronacrisis ingezette duikeling donateursvertrouwen zet door"
  • Tweede kwartaal 2020 beste geefperiode in Amerika in vijf jaar

    7 oktober 2020

    Tijdens de eerste helft van 2020 hebben Amerikanen bijna 7,5 procent meer aan goede doelen gegeven in vergelijking met een jaar eerder. Hoewel geven aan liefdadigheidsorganisaties in het eerste kwartaal nog zes procent minder was ten opzichte van 2019, heeft het tweede kwartaal die relatieve achterstand meer dan goed gemaakt. In de periode van april tot juni droegen zo veel mensen met een donatie of op een andere manier bij dat het aantal het hoogst in vijf jaar was, schrijft het Amerikaanse filantropiemagazine Chronicle of Philanthropy.

    Lees meer over "Tweede kwartaal 2020 beste geefperiode in Amerika in vijf jaar"
  • ‘Gebrek aan filantropische cultuur bij non-profits staat groei in de weg’

    1 oktober 2020

    Een gebrek aan ‘filantropische cultuur’ binnen een non-profit gevolgen kan hebben voor de groei van inkomsten, blijkt uit onderzoek van trainings- en onderzoeksbureau Institute for Sustainable Philanthropy (IFSP). In het donderdag verschenen rapport zijn 325 fondsenwervers van over de hele wereld ondervraagd over de organisatie waarin zij werken, planningsprocessen en fondsenwervende prestaties. De vergaarde data wijst uit dat strategische planning grotere groei van inkomsten, donateursbehoud en fondsenwerversvertrouwen teweegbrengt. Cohesie binnen de organisatie, betrokkenheid van het bestuur en een uitgeschreven planning zijn daarbij vitaal.

    Lees meer over "‘Gebrek aan filantropische cultuur bij non-profits staat groei in de weg’"
  • Groei aantal volgers goede doelen op Twitter en Facebook stelt heftig teleur

    24 september 2020

    Goede doelen groeiden het afgelopen kwartaal op zowel Twitter als Facebook een stuk trager dan de afgelopen periode. Ten opzichte van de eerdere metingen dit jaar stelt de totale groei heftig teleur en is bij veel organisaties het aantal volgers of likers teruggelopen, blijkt uit de metingen van fondsenwerversblog Fundraiser Online in augustus en september. Een lichtpuntje aan de horizon: op LinkedIn laten goede doelen wel grote groei zien ten opzichte van begin dit jaar.

    Lees meer over "Groei aantal volgers goede doelen op Twitter en Facebook stelt heftig teleur"
Close