Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Campagne
-
WWF roept Nederland op om sámen met jongeren in actie te komen
‘Lieve volwassenen,’
‘Zou ik even jullie aandacht mogen? Ik maak me zorgen, heel veel zorgen. Zorgen over hoe de aarde eraan toe is als wij net zo oud zijn als jullie. Wij willen het anders doen, maar zonder jullie hulp gaan we het niet redden. Dus kom vandaag nog, samen met ons, in actie. Wachten kan niet meer, daar is het te laat voor.’
-
#MYFIRSTBLOOD: van gamers moet je het hebben
Non-profit Sanquin is verantwoordelijk voor de bloedvoorziening in Nederland
en toont aan dat nieuwe doelgroepen opzoeken loont. Bij de werving van nieuwe donoren zagen zij hun aantallen stijgen nadat ze succesvol contact hadden gezocht met jonge, veelal mannelijke gamers. -
Met terugwerkende kracht viraal: Cordaid
Je organiseert een campagne in 2007. En in 2016 gaat hij volkomen onverwacht viraal. Virale recycling zou je kunnen zeggen.
-
Waar is de publiekscampagne nalatenschappen gebleven?
Nederland loopt hopeloos achter als het gaat om publiekscampagnes om het nalaten aan goede doelen te bevorderen. Van 2003 tot 2013 kenden we een brede campagne voor het opnemen van een goed doel in het testament. Het initiatief kwam van de grootste goede doelen, die het gezamenlijk belang zagen van een positievere houding van het publiek tegenover geld doneren via het testament.
-
Kleding zonder grenzen een geslaagde actie
Aan het begin van dit jaar deed Zending over Grenzen een wereldrecordpoging kleding inzamelen tijdens de 70ste editie van de Huishoudbeurs in de RAI. Het Guinness Book of Records werd niet gehaald, maar toch kijkt Zending over Grenzen met een zeer positief gevoel terug op de actie. Wij keken met hen mee.
-
Nationale erfenissencampagnes: een wereldwijde hype
In ons jubileumnummer dat vorige maand verscheen hebben we laten zien dat het werven van nalatenschappen in Nederland een serieuze bezigheid is geworden. Dat geldt ook voor andere landen. In veel van die landen wordt jaarlijks een publiekscampagne gehouden, om de werving door en voor individuele goede doelen te ondersteunen.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina