Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Berichten over Onderzoek

  • TT3P: ‘Goede doelen hebben cybersecurity onvoldoende op orde’

    11 oktober 2024

    Nederlandse goede doelen zijn nog onvoldoende voorbereid op digitale dreigingen. Dat concludeert The Trusted Third Party (TT3P) naar aanleiding van het onderzoeksrapport ‘Cybersecurity bij Nederlandse goede doelen’. De digitale transformatie, die goede doelen veel heeft gebracht, heeft er ook voor gezorgd dat cybercrimes als phishing, datalekken en DDoS-aanvallen een groeiend gevaar vormen.

    Lees meer over "TT3P: ‘Goede doelen hebben cybersecurity onvoldoende op orde’"
  • MediaTest zoekt maatschappelijke organisaties voor gratis onderzoek

    21 mei 2024

    Onderzoeksbureau MediaTest organiseert ook dit jaar weer een MediaTestDag: een dag waarop het bureau zich gedurende een etmaal belangeloos inzet om onderzoek te doen naar een maatschappelijk relevant vraagstuk. De organisatie is op zoek naar onderzoeksvragen in aanloop naar de dag, op donderdag 27 juni.

    Lees meer over "MediaTest zoekt maatschappelijke organisaties voor gratis onderzoek"
  • Isabel de Bruin Cardoso gepromoveerd op onderzoek onethisch gedrag goede doelen

    27 februari 2024

    Isabel de Bruin Cardoso heeft op 15 februari haar proefschrift getiteld ‘De donkere kant van de ngo-halo: onderzoek naar morele goedheid als aanjager voor ngo onethisch gedrag’ verdedigd en daarmee haar PhD-titel behaald. Ze behaalde de titel aan de Rotterdam School of Management, Erasmus University. In haar dissertatie onderzoekt ze de kenmerken van ngo’s om te begrijpen hoe deze hun morele goedheid en soms onethische gedrag kunnen verklaren.

    Lees meer over "Isabel de Bruin Cardoso gepromoveerd op onderzoek onethisch gedrag goede doelen"
  • Nierstichting lanceert initiatief voor kinderen met nierziekte: Kidnie

    26 februari 2024

    De Nierstichting heeft een initiatief voor kinderen met een nierziekte gelanceerd. Onder de naam ‘Kidnie’ bundelt de stichting de krachten met alle kindernefrologische centra in Nederland met als doel om kinderen met een nierziekte kans op genezing te geven. Doel is om behandeling kindvriendelijker te maken, nierziekten in een zo vroeg mogelijk stadium op te kunnen sporen en 25 procent van de kinderen met een nierziekte te kunnen genezen.

    Lees meer over "Nierstichting lanceert initiatief voor kinderen met nierziekte: Kidnie"
  • Onderzoeker Malika Ouacha promoveert op diaspora en bi-culturele filantropie

    20 februari 2024

    Onderzoeker Malika Ouacha heeft met succes haar proefschrift ‘Receiving by Giving – the examining of cross border diasporic and bicultural philanthropy’ verdedigd en daarmee haar PhD-titel behaald. Ze deed dat op 8 februari jl. tijdens een officiële plechtigheid aan de Rotterdam School of Management, Erasmus University.

    Lees meer over "Onderzoeker Malika Ouacha promoveert op diaspora en bi-culturele filantropie"
  • Eén op negen armoedehulporganisaties werkt met een wachtlijst

    8 januari 2024

    Steeds meer mensen vragen armoedehulp aan. Daardoor zijn op dit moment ruim tien procent van de hulporganisaties, zoals Voedsel- en kledingbanken, genoodzaakt om met een wachtlijst te werken: een stijging ten opzichte van voorgaande jaren. Dat schrijft Stichting Armoedefonds op basis van een onderzoek waar 375 Nederlandse armoedehulporganisaties aan meewerkten.

    Lees meer over "Eén op negen armoedehulporganisaties werkt met een wachtlijst"
  • State of Marketing for Non-profits: innovatie belangrijk, maar nog weinig écht sterke presteerders

    13 november 2023

    Het werk van de marketeer in de goededoelensector verandert, zoals ook het geval is in andere functies, aan de lopende band. Ze hebben meer tools, technologie en data dan ooit en worden geacht om in real-time en via meerdere kanalen te werken. Tegelijkertijd worden ze geconfronteerd met uitdagingen, zoals personeelstekorten en budgettaire beperkingen. Toch zegt 77% van de marketeers dat hun werk nu meer waarde biedt dan een jaar geleden, blijkt uit het ‘State of Marketing for Non-profits’ rapport van Salesforce for Nonprofits.

    Lees meer over "State of Marketing for Non-profits: innovatie belangrijk, maar nog weinig écht sterke presteerders"
  • Non-profit Trends: Hoe digitale volwassenheid helpt bij het halen van wervingsdoelen en goed personeel

    17 mei 2023

    Non-profits die verder gevorderd zijn in het gebruik van technologie voor het behalen van hun doelstellingen, presteren beter dan organisaties die dat niet zijn. Dat blijkt uit de vijfde editie van het Nonprofit Trends Report van Salesforce.org, een internationaal onderzoek naar de staat van het gebruik van technologie in de goededoelensector. Non-profitorganisaties die ‘digitaal volwassen’ zijn gebruiken de technologische middelen die zij tot hun beschikking hebben om relaties op te bouwen en te verrijken, maar ook om werknemers te motiveren, te innoveren en de organisatie voor te bereiden op de toekomst.

    Lees meer over "Non-profit Trends: Hoe digitale volwassenheid helpt bij het halen van wervingsdoelen en goed personeel"
  • NDP: Donateursvertrouwen in de lift, mede door nieuwe Giro555-actie

    11 april 2023

    Het donateursvertrouwen maakt aan het begin van 2023 een flinke sprong omhoog. Uit de enquête van Happy Horizon Non-profit, toezichthouder CBF en onderzoeksbureau Kien onder het Nederlandse Donateurspanel (NDP) in maart blijkt dat het indexcijfer voor het eerste kwartaal op -19 uitkomt, ten opzichte van -33 in december vorig jaar. De stijging komt hand in hand met de landelijke acties voor de verwoestende aardbeving in Turkije en Syrië. De onderzoekers zagen een vergelijkbaar effect rond de Giro555-actie voor Oekraïne: reden genoeg om uitgebreider te kijken naar de perceptie van de samenwerkende hulporganisaties.

    Lees meer over "NDP: Donateursvertrouwen in de lift, mede door nieuwe Giro555-actie"
  • Neem deel aan onderzoek naar relatie organisatiestructuur en marketingstrategie goede doelen

    14 februari 2023

    Hoe je een succesvol fondsenwervend goed doel bouwt. Dat is de titel van het onderzoek dat nu zowel nationaal als internationaal wordt uitgevoerd. Er is veel over goede doelen en de fondsenwervende kanalen geschreven, maar de relatie tussen organisatiestructuur en marketingstrategie is niet eerder onderzocht. Tot nu.

    Lees meer over "Neem deel aan onderzoek naar relatie organisatiestructuur en marketingstrategie goede doelen"
Close