Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Vf 17-6
-
Bijzonder gewoon
De kans is groot dat je nog nooit van Brandon stanton hebt gehoord. toch weet ik zeker dat hij een beslissende rol gaat spelen in de huidige vluchtelingencrisis.
-
Hart voor fondsenwerving
In het verleden ben ik zo’n twintig jaar actief geweest als directielid en fondsenwerver voor een organisatie van blinden en slechtzienden, de Nederlandse Hartstichting en de Nederlandse Brandwonden Stichting. Vanuit die functies heb ik veel gezondheidsgoededoelen leren kennen, net als in de jaren daarna toen ik me geheel kon wijden aan het Vakblad Fondsenwerving.
-
De vele voordelen van techsoup
In een vorig nummer wees Arno Kensen nog eens op de gratis diensten van ‘Google voor non-profits’. Deze keer kijken we naar wat TechSoup te bieden heeft. Daarbij komt Google overigens ook weer om de hoek kijken.
-
Benchmark in de cultuursector toont aan...
De essentiële vraag of de fondsenwerving goed genoeg is, is voor bestuursleden, directeuren en hoofden fondsenwerving minder gemakkelijk te beantwoorden dan je zou denken. Er zijn natuurlijk de gangbare vragen. Hebben we meer opgehaald dan vorig jaar? Hebben we onze doelstellingen gehaald? Halen we meer op dan vergelijkbare organisaties? Maar daarmee is het beeld niet compleet. Wat we moeten weten is of onze fondsenwervingsactiviteiten effectief zijn en of we zoveel ophalen als we kunnen.
-
Nienke Teunissen beklom de Kilimanjaro om geld in te zamelen voor War Child
Nienke Teunissen, projectmanager fondsenwerving bij War Child, beklom in februari de Kilimanjaro om geld in te zamelen voor oorlogskinderen. Ze kreeg in haar eentje in enkele maanden tijd 7.870 euro bij elkaar. “Je bent pas een echte fondsenwerver als je zelf een keer een actie georganiseerd hebt.”
-
Beltrends van de afgelopen vijf jaar onderzocht
In het jubileumnummer VFW100 is beschreven hoe ingrijpend het bellen voor goede doelen de afgelopen jaren is veranderd, onder meer door de nieuwe regelgeving. Telemarketingbureau Christal onderzocht de trends van de afgelopen vijf jaar.
-
Een persoonlijke aanpak is essentieel voor succes
Om allerlei redenen wordt het steeds belangrijker donateurs en sponsoren te binden en te boeien. Een persoonlijke benadering is daarbij essentieel. Er zijn vijf trends die in dat verband een overweldigende impact hebben, met één doel: het bereiken van optimale personalisatie, oftewel de donateur volledig centraal stellen. Heel wat commerciële organisaties hebben de eerste stappen al gezet in vergaande personalisatie. Nu is het de beurt aan goede doelen, stichtingen en andere non-profitinstellingen die zich richten op fondsenwerving. Want ook voor hen geldt: een persoonlijke aanpak is essentieel voor toekomstig succes.
-
Do's & Don'ts voor het reduceren van reputatieschade
Uit de Trust Barometer die het Amerikaanse pr-bureau Edelman jaarlijks publiceert, blijkt dat ngo’s wereldwijd behoren tot de meest vertrouwde instellingen. Tegelijkertijd zien we dat het vertrouwen in ngo’s het afgelopen jaar opnieuw is gedaald.
-
De 'doenateurs' van Natuur & Milieu)
In 2008 werd bij Natuur & Milieu van de ene op de andere dag een vaste subsidie van 1.8 miljoen per jaar stopgezet, dat was bijna een derde van het totale budget. De organisatie moest zichzelf in kort tijdsbestek opnieuw uitvinden. Tegenwoordig verkopen ze zonnepanelen en elektrische auto’s. Directeur campagnes Olof van der Gaag vertelt ons over de opmerkelijke transformatie die de organisatie doormaakte en de unieke manier van fondsenwerving die er werd ontwikkeld.
-
De invloed van BN'ers is niet te onderschatten
Toen olympische zwemmer en wereldkampioen Maarten van der Weijden werd gevraagd bij de start van de Dam tot Damloop waarom hij deelnam aan de tien mijl voor KWF Kankerbestrijding, antwoordde hij: “Ik had het geluk om van leukemie te genezen, dankzij een behandeling die door KFW-onderzoek tot stand was gekomen. Ik wil dat dat voor iedereen mogelijk wordt.”
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina