Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten geschreven door Caroline Vlietstra
-
Nederlandse versie van de Free Wills Month een feit: 'Haalt mensen over de streep'
De eerste Gratis Testament Maand is een feit. Hoe is de actie, naar het idee van de Engelse versie, Free Wills Month, hier in Nederland verlopen en hoe kreeg de campagne vorm? Vakblad fondsenwerving spreekt Arjen van Ketel, Legacy Fundraising, Thomas Grosse Stüve van Oxfam Novib en Frances Hilbers-Kuijs van CliniClowns.
-
Grootste Tikkie-actie in Nederland ooit: de schildpadeieren van Bas en Nicolette
Het zal niemand zijn ontgaan, Bas Smit en Nicolette van Dam hebben voor het Prinses Máxima Centrum, het centrum voor kinderoncologie in Utrecht, 700.000 euro met hun schildpadeieren opgehaald. Het werd de grootste Tikkie-actie ooit. Hoe komt het dat de acties van ambassadeur Bas zo succesvol zijn, wat beweegt hem en hoe wordt het geld van de donaties besteed? Aan het woord zijn ondernemer Bas Smit en manager van de Prinses Máxima Centrum foundation, Lot Jens.
-
Hersenstichting behaalt groot succes met app Ommetje
In 2018 schakelde de Hersenstichting het campagnebureau Better Together Agency in om samen een event te ontwikkelen waarmee de stichting fondsen kon werven en awareness voor hersenaandoeningen kon creëren. Het event werd uiteindelijk een app om mensen, met een zittend beroep, te stimuleren gedurende de dag meer te wandelen. De bouwers van de app en de Hersenstichting hoopten op zo’n 10.000 gebruikers. En toen kwam corona: 'Wat er daarna gebeurde, had niemand kunnen hopen', vertelt Andreas Tober, PR-Manager bij de Hersenstichting.
-
Wakker Dier: Radiospot tegen zoönosen
Wie vandaag de dag de radio aanzet, kan de nieuwe campagne van Wakker Dier voorbij horen komen. Wakker Dier maakt zich grote zorgen om zoönosen, ziektes die van dier op mens overspringen. Sinds de coronapandemie hoeven we niemand meer uit te leggen wat dat voor problemen kan veroorzaken. Wat is de oorzaak van zoönosen en waar zet Wakker Dier zich nou precies voor in? Vakblad Fondsenwerving vraagt het manager campagneteam Anne Hilhorst.
-
HandicapNL viert jubileum: Zestig jaar streven naar eerlijke kansen voor iedereen
HandicapNL, vroeger bekend als het Revalidatiefonds en Fonds verstandelijk gehandicapten, bestaat 60 jaar. Ondanks de naamswijzigingen door de jaren heen, is het doel altijd duidelijk geweest: de stichting maakt zich al die tijd al hard voor een samenleving waarin iedereen met een handicap – lichamelijk of geestelijk - volwaardig mee kan doen. ‘In ons land hebben ruim 2 miljoen mensen een handicap. Dat is één op de acht Nederlanders. Iets wat veel mensen zich niet realiseren’, vertelt Jeroen van de Koppel, manager Fondsenwerving en communicatie.
-
Voedselbanken in coronatijd: vraag stijgt, voedselaanbod daalt
Begin dit jaar zag Voedselbanken Nederland door de coronacrisis een toename van het klantenbestand van ruim acht procent ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Een zorgwekkende stijging waarvan het einde nog niet in zicht is. Tegelijkertijd zien de voedselbanken dat het aanbod van voedsel afneemt door de strijd tegen voedselverspilling. Hoe gaat Voedselbanken Nederland met deze ontwikkeling om en hoe bereiden ze zich voor op de toekomst? Caroline van der Graaf-Scheffer, lid fondsenwerving bij Voedselbanken Nederland, licht toe.
-
‘Corona is niet de grootste vijand waar ontwikkelingslanden mee te kampen hebben’
SOS Kinderdorpen, actief in 136 landen en gebieden, zet zich al 70 jaar met man en macht in voor het welzijn van het kind. Met mooie resultaten. Hoe helpt de kinderontwikkelingsorganisatie kinderen die er alleen voor staan of in een kwetsbare familie opgroeien, door deze coronacrisis heen? Tegen welke problemen lopen ze op en welke acties voeren ze uit? Vakblad Fondsenwerving vraagt het Jolien Storsbergen, contentspecialist corporate communicatie en Renata Ranchor, coördinator Programma’s van SOS Kinderdorpen Nederland.
-
Den Bosch door de ogen van ex-daklozen
Het kan iedereen overkomen, dakloos worden. Maar wat betekent dat eigenlijk, dakloos of thuisloos zijn? Hoe (over)leef je zo’n periode, wat maak je mee en waar loop je tegenaan? In de Stadswandeling De Verscholen Stad vertellen voormalig dak- en thuislozen hun verhaal aan de hand van plekken in de binnenstad van Den Bosch. Een mooi project van Stichting Loods. Door de stadswandeling ontstaat meer begrip voor deze groep mensen, verdienen de ex-daklozen een zakcentje en wordt er geld bijeengebracht voor projecten voor dak- en thuislozen en minima in Den Bosch.
-
Nederlandse Brandwonden Stichting: 'Jaap heeft de fondsenwerving binnen onze stichting groot gemaakt'
Jaap Zeekant had vele projecten waar hij zich met ziel en zaligheid voor inzette. De Nederlandse Brandwonden Stichting was daar één van. Van 1991 tot 1999 was wijlen Jaap adjunct-directeur bij deze stichting. De huidige directeur, Rob Baardse, legt aan Vakblad Fondsenwerving uit wat Jaap voor de organisatie heeft betekend.
-
De donor-werft-donoractie van Sanquin
In de wet staat dat Nederland zelfvoorzienend moet zijn in bloedproducten. Dat moet gebeuren op basis van vrijwillig en belangeloos afgestaan bloed. De divisie Bloedbank van Sanquin zorgt voor het behoud en de werving van donoren. Afgelopen november introduceerde Sanquin een nieuwe manier van donorwerving; de donor-werft-donorcampagne ‘Sint hier ben ik’.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende pagina