Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Alle (branded) content door/over Mindwize
-
Neuromarketingonderzoek: post effectief als afsluiter van campagne
Post trekt de meeste aandacht in de fondsenwervingsmix, blijkt uit een neuromarketingonderzoek van PostNL in samenwerking met Mindwize, de Trombosestichting en KiKa. De onderzoekers concluderen dat het effect van post het grootst is wanneer goede doelen dit inzetten aan het einde van hun wervingscampagne.
-
Vakdag 2024 - Workshops: De aandacht trekken met post & Hoe overleef ik desinformatie en online haat?
Ook dit jaar hebben we op de Vakdag fondsenwerving weer een gevarieerd programma aan workshops en panels. Vandaag de volgende twee sessies: over de sterke plek van post in de mediamix van een non-profitorganisatie, en over wat je moet doen als je organisatie slachtoffer wordt van een desinformatie- of online haatcampagne.
-
Jouw werk? Blijdschap verkopen aan je donateur
Twintig jaar geleden begon Bas van Breemen in het vak fondsenwerving en vond het meteen leuk. Het succes van een campagne en het effect van keuzes kan je tot op de cent berekenen. Dat betekent dat je er beter in kunt worden. Ter gelegenheid van zijn twintigjarig jubileum stelde hij een boekje samen met quotes van experts die hem een betere fondsenwerver hebben gemaakt. Een voorproefje.
-
Fondsenwerver Bas van Breemen publiceert gratis boekje over geleerde lessen
Ter ere van zijn twintigjarig jubileum in het vak fondsenwerving heeft Bas van Breemen een boekje geschreven met twintig door hem geleerde lessen. Hij is al 25 jaar actief in direct response marketing en sinds 2010 werkzaam bij Mindwize, eerst als creatief directeur (2010-2020) en nu als Senior Strateeg.
-
Vakdag 2023 - Workshops: Verborgen goud, growth hacking, duurzame DM's en de Queens Club (Data Inside)
Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de volgende vier sessies: de zoektocht naar verborgen goud in je database, duurzame direct mail en resultaatverbetering door growth hacking. Data Inside verzorgt een dagprogramma in de Queens Club.
-
Mind the gap: het ondergewaardeerd potentieel van middle donors
In het niemandsland tussen direct marketing met reguliere schenkers (one-to-many) en de persoonlijke aanpak van major gift fundraising (one-to-one) ligt het rijk van de middle donors (one-to-some). In fondsenwervingsstrategieën ligt de nadruk vaak ofwel op het verwerven van nieuwe schenkers op korte termijn – meestal met een laag giftbedrag, ofwel op het verwerven van grote schenkingen met het oog op een langetermijninvestering.
-
Fondsenwerving in (post)coronatijden: crisissen zijn uitdagingen
Visionair is het artikel dat de Italiaanse fondsenwervingsconsultant Simona Bianco vanuit de beslotenheid van haar thuiskantoor schreef in het midden van de Italiaanse coronachaos. Visionair omdat ze de essentie van fondsenwerving vat. De fondsenwervende organisaties – net als de rest van de maatschappij – plooiden zich naar de essentie: het dienen van de visie en de waarden van de organisatie, eerlijke en transparante communicatie over de missie en de noden, aangrijpende storytelling en onverkende methodes snel lerend en flexibel toepassen.
-
De top 5 trends uit de Dutch Fundraising Benchmark 2019
Jarenlang was december de maand om fondsen voor goede doelen te werven. Die positie is nu ingenomen door juli en november. Dit is de opmerkelijkste uitkomst van de 3e door Mindwize georganiseerde Dutch Fundraising Benchmark. Verder blijft Direct Mail als kanaal belangrijk en laten we middeldonors nog te veel links liggen.
-
Trends in fondsenwerving 2016
Mindwize en let’sgroo onderzoeken elke drie jaar samen met Vakblad Fondsenwerving hoe de communicatie- en fondsenwervingskanalen zich volgens vakgenoten ontwikkelen. het onderzoek ‘trends in fondsenwerving op de particuliere markt’ geeft zo een beeld van de belangrijke veranderingen in het werven en het geven.
-
Socialtalk: innovatie in huis-aan-huiswerving
Ruim een jaar geleden begon Mindwize te experimenteren met Socialtalk. Een nieuwe aanpak in fondsenwerving, waarbij mensen die incidenteel hebben gegeven, thuis worden bezocht. Ze worden tijdens die bezoekjes bedankt voor hun bijdrage en er wordt gekeken of ze structureel donateur willen worden.